Fiks ferdig med et par luer

2 luer klare for nye eiere, pixiluer har jeg jommen aldri strikket før men har hatt planer om dette leeeenge nå. De var morsomme å strikke og fant 2 måter å lage de på. Jeg brukte lanett babyull med dobbel tråd og pinner nr. 4 på begge to...

Pixilue


Den ene lyseblå la jeg opp noen flere masker på enn den grønne men felte av flere masker slik at den ble minst. ca str. 1/2 til 1 år. Den grønne strikket jeg mad samme maskeantallet omtrent hele veien utenom halsen, og den ble ganske mye større så regner med at barn fra 5 år til nesten voksen kan bruke denne. :-)

Jeg synes de ble flotte luer som er ganke myke og elastiske. Morsomme å strikke og kan bare tenke meg at dette er populære luer. Den blå var jeg ferdig med i går og den grønne har jeg strikket i dag. Oppskriften fant jeg på internett, det er bare å søke på pixiluer så finner du nok flere oppskrifter.

pixiluer

pixiluer

pixiluer





Drevet av Blogger.