KofteDillemma

Jeg har så lyst å strikke ei ny kofte til meg selv denne gangen og blir helt av meg for hvem jeg skal velge mønster fra. Hvilket garn jeg skal bruke, og så var det da også det der med fargevalget, men fargene får jeg vel ta etter jeg har funnet ut hvilken kofte jeg velger.

Jeg hadde tenkt på Nancy, og så har jeg sett så mange andre flotte kofter rundt omkring på strikkesidene at jeg får ikke valgt noen... Det er veldig vanskelig å få bestemt seg. Jeg har noen favoritter i tillegg til nancy så er det jo designere som Helle Siggerud som lager så mye i de fargene jeg liker best med både perler og broderier og det har jo også Sidsel Janne Høivik som også har omtrent den samme stilen på sine vakre kofter. Ja jeg strikket jo ei jakke for et par år siden fra hennes bok, den jakken var i fanamønster - kort og med sølv og gullbroderier på.. Fra Vanja Blix strikket jeg Vanjas varme kofte, men valgte feil garn.

Ikke har jeg så veldig lyst til å ha så mye monteringsarbeid, det er vel det som stopper meg i strikkingen av kofter, men får det jo til. Jeg får bare klype meg i armen og si at dette har du gjort før og du greier det nok en gang til. Ja for hva er egentlig den monteringen så mye å være redd for egentlig. Som regel går det jo kjempebra. Men akke som skal jeg lage kofte så må jeg jo klippe opp. Ja det er kjempeenkelt, men det skal liksom også gjøres og det er akkurat det som er det verste, klppe i strikketøyet.. Ja har hørt om både Steaking og heklekanter og diverse. (det var den digresjonen)

Dette må jo bare modnes litte granne tenker jeg. Men å strikke ei kofte nå hadde jo passet utmerket, nå er det jo tid for campinglivet og da synes jeg at ei kofte ville være bra å ha med seg dit. Salget i butikken dabber litt av nå når det nærmer seg sommeren så hva er vel bedre tidspunkt for å lage noe til seg selv også.

Har tenkt litt på garntyper også, enten så blir det alpakka i en eller annen form eller så får det bli noe tynt ullgarn av typen Kauni eller Finull og jeg tror nok at jeg havner på ullgarnet for alpakka og jeg er ikke de beste venner når det kommer til garn og pinner.

Dette skal liksom være min lille strikkeferie framover, for nå blir det snart slutt på strikkingen av småplaggene som skal i butikken, i en liten periode. Holder nå på med pixielue nr. ja jeg vet ikke rikteig men så må jeg strikke noe annet snart før jeg får for mye verk. Det har gått litt over stokk og stein i det siste med pixieluer og annet småtterier som pannebånd og slikt så nå tar jeg en liten vårferie med å strikke noe til meg selv. :-) Bare jeg finner ut av det da..

Denne gangen håper jeg at du - ja akkurat du kan legge igjenn en liten kommentar her om du har noen andre forslag!