Det er ikke alltid at alt blir en har tenkt

Denne kjolen har jeg nå holdt på å hekle på i noen dager. I utgangspunktet var det en helt annen kjole det skulle bli (den finner du bilde av i forrige innlegg). Hvis du var der så så så er dette blitt en helt annen kjole. Det startet med at jeg heklet skjørtet og kom litt ut av oppskriften, og samtidg med mye inspirasjon fra flotte topper som jeg så på internett, endte det i at det ble en sommerkjole med bar rygg. Kan vel kanskje kalle dette mitt eget design.
Skulderstroppene går i kryss på baksiden, eller det kan en velge selv om en ønsker de annerledes og bare rett opp. Jeg har også heklet et bånd som går rett under bysten, samt sydd i treknapper med hjerter på som også kan justeres etter eget ønske.  Sydde også på en handmade label i messing rett over sløyfen.

I dag var det ikke vær for å ta bilder av kjolen på, men det kommer nok etterhvert her - så inntil da må du nok vente - men den er flott på og skjørtet når litt over kneet.

Hekla kjole


MÅL:
Hel lengde målt som den ligger med stroppene: 93 cm
Omkrets under bysten ca 80 cm
Skjørtelengden er på 63 cm målt fra halvstavene under bysten og liggende flatt.
Bredden i nedkanten på skjørtet måer 57 cm målt flatt.


Jeg brukte heklekrok 4,5 mm og 5mm

Treknapper og handmade label





Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.