Hva gjør jeg når det er for lite garn?

Heklet topp i safran
Jeg har heklet en hvit topp fra en av oppskriftene til Drops. Har brukt samme type garn som oppskriften sier, har også heklet etter str. S som sier at det skal være 100 gr. Safran med heklenål nr. 3mm. Valgte str. S pga at det var det jeg hadde av dette garnet men det holdt faktisk ikke med garnmengden til oppskrifta, jeg hadde bare et par omg igjenn nå og måtte avslutte uten å bli ferdig. Størrelsen på denne er ikke S i mine øyne men M, så jeg skønner ikke hva jeg har gjort feil denne gangen. Heklefastheten stemmer også. :-)

Ergelig er de iallefall. Heldigvis er den i hvit så hvis jeg kjøper inn et nøste til så blir det vel kanskje ikke så stor frargeforskjell med annen innfarging.  Ja link til oppskriften finner du her.

Ellers så skinner solen her i dag, og temperaturen er ikke så høy, akkurat passe til å holde på med  håndarbeid ute :-)







Ingen kommentarer

Drevet av Blogger.